Tariximin xoş sorağı - NOVRUZUM!
Xalqımızı birləşdirən ən vacib əlamətlərdən biri də adət-ənənələrimizdir.
Bu adət-ənənələrin daim qorunaraq yaşadılması hər bir soydaşımızın məsliyyəti
olaraq nəsildən-nəsilə ötürülməkdədir. Bizi bizə daha yaxından tanıdan, adı çəkiləndə
çöhrələrdə işıq, sevinc, təbəssüm yaradan adətlərimiz sırasında Novuz bayramı
öz bənzərsizliyi ilə daim seçilmişdir. Novruz bayramı dedikdə uşaqdan-ahıl
insanlara qədər hər kəsin üzündə sevinc görürük. Bu xoş soraqlı bayram yaddaşlarda
belə qalmış, belə də yaşamışdır tarix boyu. Nədir Novruz bayramını bizlərə belə
sevdirən, tarixin dönəmlərindən öz bənzərsizliyi ilə adlayaraq
yaddaşdan-yaddaşa köçən.. Bu elə bir məfhumdur ki, hər birimiz sinədolusu söhbət
açarıq Novruzdan. Elə bu sevgi dolu məftunluqdur ki, bu bayramı hər kəs sevir, onun
gəlişində öz məsuliyyəti ilə öhdəsinə düşənləri yerinə yetirməyə səy göstərir, çalışır.
Novruzun müqəddəsliyi də məhz onun təbiətin canı olaraq bizlərə təşrif etməsi,
özünün ən ali təbəqəsi olaraq insan məfhumundakı gözəlliyi qorumaq, onun təbiətlə sıx təmasını
yaşatmaqdan ibarətdir. Novruz bayramının özəlliyi, yerinə yetirdikcə könüllərdə
yandırdığı işıq o qədər güclüdür ki, bu bayramın gəlişində gücü olmayan, ən zəif
halında olan insan belə “əziz bayram gəlir” – deyərək ayağa qalxar, bacardığı qədər
məsuliyyətlə bayram hazırlıqları görər. İnsan ruhunu oyadan, ona yeni ümid bəxş
edən Novruz bayramı könülləri sevindirər, ona xoş ovqat bəxş edər. Öz əlamətləri
ilə bəzən uzaqdan baxana mürəkkəb görünən bu bayramda bütün insanlığa pay
vardır. Bu gözəllik onun birlik çağırışı, həmrəylik sədasıdır. Novruz
bayramının tarixi çox qədimdir. Hələ yazının olmadığı bir dönəmdə insanlar, əsasən
türk xalqları yazın gəlişini, təbiətin oyanmasını, əmək fəaliyyətinin
rüh yüksəkliyi ilə başlanmasını toplaşaraq qeyd edər, təbiətin oyanması ilə yenidən
ümidlərin nicatına inanaraq fəaliyyət göstərərdilər. Sonradan yazılı ədəbiyyatda
işıqlanaraq zamanla daha da geniş miqyas alaraq yaddaşlarda öz dəyərli əlamətləri ilə özünə bənzərsizlik
qazanan Novruz bayramı, həqiqətən, birlik, gözəllik, səmimiyyət, sevgi, bahar bayramı kimi qeyd edilmiş, zaman keçdikcə daha
da genişlənmişdir. İlkin halda əmək nəğmələrində öz gözəlliyini yaşadan Novruz sözünün
mənası “yeni gün” deməkdir. Bu yeni gün təqvim üzrə 20-21 mart tarixi hesab
edilmiş, təbiətin oyanması ilə insanları yenidən həyata səsləmişdir. “Yeni gün”ə
keçmək üçün isə insanlar bir çox əlamətləri həvəslə icra edər, torpağa nəfəs
verən baharın gəlişini sevgi ilə qarşılayardılar. Novruz bayramına qədər dörd çərşənbənin
qeyd edilməsi, bu bayrama qədər görüləcək işlərin icrasını nizamlayır və eyni
zamanda təbiətlə insanın birgə fəaliyyətinin vacibliyini, bu təmasın müqəddəsliyini
qoruyur, anladır. İlk olaraq “su çərşənbəsi”nin əlamətəri icra
edilir. Ev-eşik təmizlənir, axar su üstünə getmək, təzə su gətirərək həyətə səpmək,
xəstəlikdən, sıxıntıdan qurtarmaq kimi qəbul edilər. Bu çərşənbə fevral ayının
son həftəsinin çərşənbə axşamı qeyd edilər.
İkinci çəşənbə “od çərşənbəsi” adlanır. Bu
mart ayının birinci həftəsinin çərşənbə axşamı qeyd edilir. Burada od yene
yurdu qurmaq, ona hərarət verərək sanki torpağın daha tez bərəkətlənməsinə, isinməsinə işarət
vermiş olur. Üçüncü çərşənə “yel çərşənbə” adlanır ki, bu çərşənbə mart
ayının ikinci həftəsinin çərşənbə axşamı qeyd edilir. Bu çərşənbədə küləyin əsməsi
bir daha təbəti, ağacları oyadır. İnsanlar dünyadan köçənlərini bir daha yad
edir, ruhları sevindirir. Dürdüncü və sonuncu çərşənbə isə “torpaq çərşənbəsi”
adlanır. Bu çərşənbə də mart ayının üçüncü həftəsinin çərşənbə axşamı qeyd
edilir.Torpaq şümlanır, təbiətə qulluq, əkin
işləri aparılır, xonçalar bəzədilir, insanlar bir-biri ilə xoş ovqatla görüşür,
tonqal ətrafında şənlik edir. “Torpaq çərşənbəsi” daha geniş anlamla, sonuncu çərşənbə
olaraq öz müqəddəsliyi ilə insanları cəlb edir. Nənələrimizin dediyi kimi, bu çərşənbə günü çox xoş əhvalda olmalı, xoş
sözlər danışmalısan. Qapıda qulaq asan, “qulaq falı” na çıxan insanların ümidinə
yol açasan. Novruz bayramının əlamətləri təkcə çərşənbələrlə bitmir. Bayram
günləri də “papaq atmaq”, şirniyyat xonçaları hazırlamaq, yumurta boyamaq, xəstə,
yaşlı insnlara diqqət göstərmək, uşaqları sevindirmək, ocağımızın, vətənimizin
qorunması üçün dualar etmək, Novruzun
atributlarından olan səməni cücərtmək, “Kosa” və “Keçələ” pay vermək
və s. həyata keçirilir. Xalqımız bu gözəl bayramı o qədər çox sevir ki, bəzən
bayram günü doğulan uşaqlara “Bayram”, “Bayram xatun”,” Bahar”adları da
qoyurlar. Elə Novruzu yaşadan, bu günümüzə qədər səsləyən də elə onun kökündə
olan xalq sevgisidir. Çünki o hər kəsin bayramı, həmrəylik, gözəllik, ülviyyət,
birlik, bahar bayramıdır. Novruz bayramının yaranışındakı dərinlik, müqəddəslik
zamanla böyük şəxsiyyətlərin qələmində də özünə yer almış, tarixə köçərək xatırlanmış,
insan-təbiət birlik anlamı həmrəylik çaları ilə rövnəqlənmiş, sevgi çələngi
ilə qorunmuşdur. Təsadüfi deyil ki, böyük flosoflardan Əbu Reyhan Biruni,
Mahmud Kaşğarlı, Ömər Xəyyam, Yusif Balasaqunlu, Nizami Gəncəvi, Məhəmməd Hüseyn
Şəhriyar, M.Ə.Sabir və başqaları zamanla Novruz mövzusuna toxumuş, əsərlərində bu müqəddəs bayram
haqqında fikirlər söyləmişlər. Elə bu münasibət, bu sevgi ilə xatırlanan Novruz
bizim əsrimizə qədər yaşamış, ən böyük qiymətini də məhz Ulu Öndər Heydər
Əliyevin Respublikamıza rəhbər təyin edildiyi ildə almışdır. Sovet dönəmində
“dini bayram” adı ilə sıxışdırılan Novruz
bayramının keçirilməsi Ulu Öndər Heydər Əliyevin 1969-cu ildən Azərbaycan
xalqının Milli bayramı kimi qeyd edilməsi
haqqında verdiyi qərardan sonra daha da genişlənmişdir. Bu dəstək Ulu Öndərin
bir daha xalqımızın tarixinə, adət-ənənələrimizə olan hörmətini, sevgisini göstərərək
bu işin hər kəsin məsuliyyəti olduğunu bildirmişdir. Gözəl fikirlər, sevgi dolu ürəklərdə
daha da inkişaf edərək çiçəklənər, tarix boyu yaşayar. Bu gün xalqımızın Milli
bayramı olan Novruz Bayramı Birinci Vitse-prezident Mehriban Xanım Əliyevanın xüsusi
əməyi nəticəsində YUNESKO –nun
qeyri-maddi mədəni irs siyahısına
daxil edilmiş, 2010-cu ildən isə BMT-nin
qətnaməsi ilə bu müqəddəs
bayramın - 21 mart “Beynəlxalq Novruz
Günü” kimi qeyd edilməsi qəbul edilmişdir. “Beynəlxalq Novruz Günü” nün qeyd
edilməsi Türkiyə, Hindistan, Tacikistan, Əfqanısatan, Türkmənistan,
Qırğızıstan, İran, Qazaxıstan, Albaniya, Makedoniya tərəfindən həmmüəllif
olaraq birgə hazırlanmış, Azərbaycan dövləti tərəfindən BMT-yə təqdim edilərək
qəbil edilmişdir. Bu gün xalqımız Novruz bayramını daha vüqarla qarşılayır.
İşğal edilmiş torpaqlarımız azaddır,
Şuşada əzəmətli üçrəngli bayrağımız üçalır. Şəhid ruhlar sevinir, körpələrin simasını təbəssüm bəzəyir. Biz hər
birimiz arzu edirik ki, xalqımızın müstəqilliyi əbədi olsun, torpaqlarımız daim
azad, xalqımız xoşbəxt olsun. Adətlərimiz buxov görməsin, dağlarımızın başı
silah səsi deyil, təbiətin gözəl bəzəyi ilə vüqarlansın, əzəməti ilə seyr edilsin. Xalqımızın birliyi
günü-gündən qüvvətlənsin. Əziz xalqımız, Novruz bayramınız mübarək olsun!
Bədirə Niftaliyeva,
Neftçala rayon sakin, ziyalı, ədib
Digər xəbərlər