Ermənistanın İranla dəmir yolu əlaqəsi qurmağının yeganə yolu Azərbaycandan keçir
Noyabrın 25-də Bakıda, ADA Universitetində “Orta Dəhliz boyunca:
geosiyasət, təhlükəsizlik və iqtisadiyyat” mövzusunda beynəlxalq konfrans
keçirilib. Konfransda Cənab prezident İlham Əliyev iştirak edib. Çıxışı zamanı
prezident bir çox məsələlərə toxunub. Sitatda deyilir:
Azərbaycanın coğrafiyası yaxşı məlumdur. Bizim açıq dənizə,
okeanlara çıxışımız yoxdur. Buna görə istər bizim enerji layihələrimiz, istərsə
də nəqliyyat layihələrimiz olsun, hədəfimizə çatmaq üçün biz çox gərgin işləməli
idik. Eyni zamanda, bizim coğrafi mövqeyimizin üstünlüyü Avropa ilə Asiyanın
arasında yerləşməyimizdir. Əslində, iki qitənin ortasında yerləşirik və bu bizə
bağlılıq məsələlərində mühüm rol oynamağa imkan verir. Lakin infrastrukturun
fiziki olaraq mövcudluğu ən vacib məsələ idi və biz bu sektora uzun illər ərzində
sərmayə yatırmışıq. İndi isə dəmir yolları əlaqələrimizə, yol
infrastrukturumuza baxdıqda biz Azərbaycanda hər şeyin hazır olduğunu görürük.
Beş il bundan əvvəl biz tərəfdaşlarımızla birlikdə Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolu
layihəsinin açılışını etdik. İndi isə ölkəmizdən keçən artan yük həcmlərini
gördükdə biz Bakı-Tbilisi-Qarsın Gürcüstan hissəsinin genişləndirilməsinə sərmayə
yatırmağa başladıq. Bu layihə bizə 100 milyon ABŞ dollarından daha baha başa gələcək
və biz bu layihəni bir il və ya ola bilsin, bir il yarım müddətində bitirməyi
planlaşdırırıq. Eyni zamanda, Şimal-Cənub dəhlizi kimi digər nəqliyyat layihələri
Şərq-Qərb dəhlizinə əlavə edəcək. Azərbaycan
hər iki dəhlizin iştirakçısıdır və Azərbaycanda bu dəhlizlərlə bağlı əksər nəqliyyat
və logistika infrastrukturu hazırdır. İndi biz nə işlər görürük. Biz müasirləşdirmə
işləri aparırıq. Biz qatarların, yük qatarlarının sürətini artırmaq üçün yeni dəmir
yolları tikirik. Eyni zamanda, biz nəqliyyat infrastrukturuna sərmayə
yatırırıq, xüsusilə hava ilə yükdaşımaları infrastrukturuna.
“Azərbaycan və Türkiyə nəqliyyat layihələri də
daxil olmaqla geniş regional əməkdaşlığın tərəfdarı idilər. Ona görə də Azərbaycan,
Ermənistan, Gürcüstan, Cənubi Qafqaz və Türkiyə, İran, Rusiyanı nəzərdə tutan
bu 3+3 formatı təqdim olundu. Müharibədən sonrakı vəziyyət Ağdamda Türkiyə və
Rusiya Birgə Monitorinq Mərkəzinin yaradılmasına gətirib çıxarsa da, bu,
regionun bu iki dövlətinin gələcək regional konfiqurasiyada rol oynayacağı
anlamına gəlirdi. İkinci Qarabağ müharibəsi zamanı və bu müharibədən sonra biz
İran təmsilçilərinin heç bir fəaliyyətini görmədik. Biz, sadəcə olaraq, inklüziv
ssenarinin lazım olduğunu bildirdik, ona görə də İran və Gürcüstan da dəvət
olundu. Gürcüstanın tərəddüdləri var, çünki onlar Rusiyanın iştirak etdiyi
platformada Gürcüstanın separatçı əyalətlərindəki vəziyyətə görə iştirak edə
bilməyəcəyini bildiriblər. İran bunu dəstəklədiyini bildirib və biz bunu yaxşı əlamət
hesab edərək düşünürdük ki, nəhayət bir araya gələrək dəhlizlər də daxil
olmaqla, mühüm məsələləri həll edəcəyik. Çünki bu dəhlizlər hamımızın
marağındadır. Odur ki, indi xəritəyə baxsanız görərsiniz, - xüsusən də əvvəllər
əlavə yüklərə ehtiyac olduğu barədə dediklərimizi nəzərə alsaq, - bizə əlavə
marşrutlar lazımdır. Biz Zəngəzur dəhlizini təşviq etməyə başlayanda
Rusiya-Ukrayna müharibəsi hələ başlamamışdı və Çindən Avropaya ənənəvi marşrutlar
vasitəsilə tranzit yolları bağlanmamışdı. İndi isə vəziyyət başqadır və Xəzərdən,
eləcə də Zəngəzurdan keçən marşrutlar xüsusi əhəmiyyət kəsb edir. Beləliklə, bu
vəziyyətdən hər bir ölkə qazana bilər. Çünki bu dəmir yolunun bir qolu Azərbaycanın
Naxçıvan Muxtar Respublikasının Culfa şəhəri vasitəsilə İrana daxil olacaq. Ermənistan
da buraya daxil olacaq. Beləliklə, Ermənistan İranla onun arasında olmayan və
heç vaxt da olmayacaq dəmir yolu əlaqəsinə malik olacaq. Çünki Ermənistan-İran
sərhədinin coğrafiyası və tunellərin tikilməsi zərurəti bu dəmir yolunun dəyərini
bəlkə də minimum 3-5 milyard dollar edəcək. Bu layihəyə kim sərmayə qoyacaq?
Heç kim. Ermənistanın İranla dəmir yolu əlaqəsi qurmağının yeganə yolu bizdən
keçir. Ermənistanın Rusiya ilə dəmir yolu əlaqəsi qurmağının yeganə yolu bizdən
keçir. Çünki separatçı Abxaziyadan keçən ənənəvi marşrut bağlanıb, Gürcüstan
hökuməti onu açmaq istəmir və bu, təbiidir. Biz bunu başa düşürük. Deməli, bu dəhlizin
olması bizim maraqlarımızdan daha çox Ermənistanın marağındadır. Çünki Türkiyə
ilə əlaqələrimizdə biz Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yolundan, Gürcüstanın dəniz
limanlarından, Naxçıvanla əlaqədə isə İran ərazisindən istifadə edirik.
Naxçıvanın Türkiyə ilə sərhədi var. Bizim Gürcüstan, Türkiyə, Naxçıvan vasitəsilə
əlaqəmiz ola bilər. Ona görə də biz bütün bu üstünlükləri nəzərə alaraq 3+3
formatını təklif etdik. Əlbəttə ki, bizim Naxçıvana dəmir yolu və avtomobil
yolu ilə əlaqəmiz olacaq. Amma təəssüf ki, bu, dayanıb, çünki bəzi İran rəsmiləri
tərəfindən atılan son addımlar və hərəkətlər tamamilə qeyri-məhsuldardır. Biz
isə bu narazılığın mənşəyini anlaya bilmirik” deyə Azərbaycan Prezidenti
vurğulayıb.
Məhəmməd Abuşov,
YAP Neftçala rayon təşkilatının fəal üzvü
Digər xəbərlər